Czy samodzielnie mogę wypozycjonować swoją stronę? Jest to najczęściej zadawane pytanie przez wiele osób. Odpowiedź na to pytanie brzmi TAK i wiele osób rozpoczyna samodzielną edukację na temat pozycjonowania stron, czytając blogi SEO czy oglądając różnego rodzaju kursy wideo na YouTube czy kupując kursy na platformach typu udemy.
Konsekwencją czego, zamiast skupić się na rozwoju swojej firmy i zarabianiu, poświęcają dużo czasu na edukację, którą nie zawsze są w stanie do końca wykorzystać. Wszystko to, po to, aby zaoszczędzić na usłudze, którą należałoby zlecić zewnętrznej firmie. Niestety wile osób nie wyobraża sobie jak mocno rozbudowanym procesem jest pozycjonowanie i jakiej wiedzy z różnych dziedzin wymaga, chociażby programowania, aby wprowadzić zmiany optymalizacyjne na stronie (typu szybsze ładowanie itp.) – nie wszystko udaje się załatwić, darmowymi wtyczkami WordPress, tym bardziej, gdy mamy mocno rozbudowany szablon i wiele innych pluginów.
Istnieje bardzo wiele czynników, które przemawiają za tym, że robienie tego na własną rękę jest nieopłacalne, nie mniej jednak, według nas, najważniejszym czynnikiem jest czas, którego nikt nam nie zwróci.
Pozycjonowanie strony bez wiedzy na temat SEO
Oceń czy warto
Poświęcić swój czas
lub twoich ludzi
na pozycjonowanie
Nie zawsze to niższy koszt!
Wiele osób myśli, że jeżeli pozycjonowaniem zajmie się sam to koszt tego będzie znacznie niższy, a niestety w wielu przypadkach jest znacznie przeciwnie. Tracisz swój czas, czas pracowników, oraz możliwości zarabiania w tym czasie na tym, czym się zajmujesz. Tracisz czas na naukę i próby. Tracisz czas na szukanie miejsc reklamowych i wiele innych rzeczy z którymi nie masz styczności na codzień.
Poświęcenie czasu
Będziesz musiał zaangażować do pomocy swoich pracowników i siebie. Skutki takiego działania mogą odczuć twoi klienci, którym poświęcisz mniej czasu.
Kupując usługę
Skupiasz się na rozwoju firmy i poświęcasz jedynie kilka minut na analizę raportu, który otrzymasz od firmy, aby ocenić czy podejmowane działania i efekty są adekwatne do wydawanej ceny.